Τα απομεινάρια της παιδικής ηλικίας

 

Το «Μη με αφήσεις ποτέ» του Ισιγκούρο στις αίθουσες από την Πέμπτη

Αθήνα

Το δραματικό σύμπαν του ιάπωνα συγγραφέα Kαζούο Iσιγκούρο που γεννήθηκε το 1954 στο Nαγκασάκι της Iαπωνίας, αλλά από πέντε ετών ζει και εργάζεται στην Βρετανία, έγινε για πρώτη φορά γνωστό παγκοσμίως το 1989, όταν το «The Remains of the Day» («Tα απομεινάρια μιας μέρας») κέρδισε το βραβείο Mπούκερ, μεταφράστηκε σε 24 γλώσσες και πούλησε 1.000.000 αντίτυπα μόνο στην αγγλική γλώσσα.

 

Η ομότιτλη ταινία του Tζέιμς Άιβορι με τους Αντονι Χόπκινς, Εμα Τόμσον και Χιου Γκραντ που το ακολούθησε αρκετά χρόνια αργότερα, είχε επίσης παγκόσμια επιτυχία φτάνοντας ως τα Οσκαρ.

Προς έκπληξη των υποστηρικτών αλλά και της κριτικής, στο «Μην με αφήσεις ποτέ», το έκτο μυθιστόρημά του, ο Ισιγκούρο ακολούθησε για πρώτη φορά τον δρόμο μιας εναλλακτικής επιστημονικής φαντασίας δημιουργώντας ένα είδος παραμυθιού που τοποθετείται σε στην Αγγλία της δεκαετίας του '90: παρακολουθούμε την ζωή της Ρουθ, της Κάθι και του Τόμι που περνούν την παιδική τους ηλικία σε ένα φαινομενικά ειδυλλιακό οικοτροφείο αλλά καθώς μεγαλώνουν, ανακαλύπτουν ότι έχουν συμβιβαστεί με την δύναμη της αγάπης που νιώθουν ο ένας για τον άλλον, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζονται για την πραγματικότητα που τους περιμένει έξω στον κόσμο. Μια επιστημονική εξέλιξη προετοιμάζει τα παιδιά ενός οικοτροφείου για μια απροσδόκητη μοίρα, όταν φτάσουν σε μια ορισμένη ηλικία.

 

Το βιβλίο που στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη, γυρίστηκε στον κινηματογράφο από τον Μαρκ Ρόμανεκ με πρωταγωνιστές την Κίρα Νάιτλι, την Κάρεϊ Μάλιγκαν, την Σαρλότ Ράμπλινγκ και την Σάλι Χόκινς και η ταινία «Μη με αφήσεις ποτέ» θα προβάλλεται από την Πέμπτη 7 Απριλίου στις αίθουσες.

 

Αρχική έμπνευση του Ισιγκούρο ήταν μια επιθυμία να παραποιήσει μια ομάδα ανθρώπων, των οποίων οι ζωές έπρεπε να «συμπιεστούν». Αυτή η ιδέα τον οδήγησε στο να δημιουργήσει τον βιοτεχνολογικά εξελιγμένο κόσμο των "δωρητών" και των "φροντιστών" τους, οι οποίοι, εξαιτίας των μικρών σε διάρκεια ζωών τους, εγείρουν ουσιαστικά ερωτήματα. «Με δεδομένη αυτή τη μάλλον τεχνητή κατάσταση, σκέφτηκα ότι θα ήταν ένας φρέσκος τρόπος να δούμε τη δική μας θνητότητα», είπε ο συγγραφέας. «Δεν με ενδιέφερε τόσο το θέμα των κλώνων, όσο το ερώτημα "όταν κάτι τέτοιο ισχύει στη ζωή σου, ποια είναι τα πράγματα που θεωρούνται σημαντικά;". Επομένως η ιστορία έχει πραγματικά να κάνει με τη φιλία, την αγάπη και το τι κάνει κανείς στον χρόνο που του απομένει».

 

Ο Ισιγκούρο ξεκίνησε την ιστορία με τα τρια νεαρά παιδιά να βρίσκονται ουσιαστικά στο σκοτάδι ως προς την κατάστασή τους- γνωρίζουν πράγματα, ωστόσο δεν τα γνωρίζουν και τόσο καλά- μέχρι που σταδιακά συνειδητοποιούν ποια είναι η αποστολή τους στη ζωή. «Το σασπένς στο βιβλίο ακολουθεί τον τρόπο που νομίζω ότι εμείς οι άνθρωποι ανακαλύπτουμε, όσο μεγαλώνουμε, την αλήθεια της ανθρώπινης κατάστασης», είπε ο συγγραφέας. «Με περιέργεια και απροθυμία γινόμαστε γνώστες της αλήθειας σχετικά με τη ζωή μας. Αυτό που χαρακτηρίζει τους ήρωες είναι ότι από την αρχή έχουν τις εξής απορίες: Ποιοι είμαστε; Γιατί συμβαίνουν αυτά τα πράγματα; Αυτά τα ερωτήματα ουσιαστικά σχηματίζουν το ιδιαίτερο δέσιμό τους».

 

Το μυθιστόρημα "Μην με αφήσεις ποτέ" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη και η ομότιτλη ταινία διανέμεται από την ODEON

Πηγή: Το Βήμα

Δείτε επίσης:

 

 


Newsletter

Σεμινάρια - Ομιλίες

 Σεμινάριο Φιλοσοφίας, "Ζεν και η Φιλοσοφία της Ανατολής"

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου, 20.30

Θέματα:
- Η φιλοσοφία Ζεν σε Κίνα και Ιαπωνία
- Βασικές αρχές του Ζεν
- Επιρροή στις τέχνες και τον πολιτισμό
- Το ζεν ως τρόπος ζωής

Free Press

Βιόρυθμοι

Υπολογίστε τώρα τους βιόρυθμούς σας και
ρυθμίστε ανάλογα την ημέρα σας!